Articole de 500 de cuvinte la 2,5 lei. Putem face ceva?
Articole de 400-500 de cuvinte plătite cu 2,5 lei sau cu 5 lei, sunt anunțuri pe care unii angajatori au tupeul să le promoveze chiar și pe siteurile de job-uri. A fost anunțul cel mai șocant din ultimele săptămâni, pentru că una e când auzi povești din astea, alta e când le vezi pe propriul monitor.
După o pauză de niște ani am reînceput în ultimele săptâmâni să urmăresc vreo trei siteuri cu anunțuri de job-uri (pe motiv că sunt în căutarea unor colaborări ori a unui job fulltime).
În afară de anunțurile cuminți, firești și normale pentru posturi cuminți firești și normale, am mai văzut și chestii mai exotice. Se caută un tatuator experimentat, artiști sandwich-makeri, pe care îi vor cei de la Subway dar și cei mai pricepuți oameni din lume în ale photoshop-ului pentru un post în social media.
Din păcate am văzut și câteva anunțuri revoltătoare în care scria negru pe alb că se oferă 2,5 sau 5 lei pentru articole originale, traduse sau nu din engleză (Erau sigur lei, nu euro. O prietenă chiar a făcut mișto de unii și i-a întrebat).
Sigur, bugetele de publicitate scad de 5 ani de zile iar piața muncii e liberă, așa că fraier e cel care acceptă nu cel care oferă, în plus de asta, afacerile sunt afaceri.
Întrebarea din titlu e evident una retorică. Din păcate nu se prea poate face nimic, e dreptul angajatorului să-și bată joc de business-ul lui și să găsească amatori ieftini, tot așa cum e și dreptul fiecăruia să lucreze pe cât de puțini bani dorește.
Și totuși, amatorii ăștia strică piața și în același timp poluează spațiul online, consumatorul fiind sufocat de conținut prost și ajungând tot mai greu la articole relevante.
Discuția asta seamănă cu povestea anti click aici, sunt conștient de faptul că întotdeauna vor exista angajatori cărora să li se pară normal un astfel de preț și oameni care să îl accepte.
Cu toate astea, un pas spre normalitate e și menținerea subiectului în spațiul public și semnalarea faptului că astfel de tarife nu sunt normale, că a scrie un articol un articol bun de 500 de cuvinte, eventual și documentat nu e chiar la îndemâna oricui.
Nu știu care sunt condițiile ce trebuie îndeplinite pentru ca un articol să fie acceptat spre postare de site-urile de anunțuri, dar… dacă ar depinde de mine refuza astfel de anunțuri, din respect pentru site-ul respectiv, din respect pentru abonați și parteneri și nu în ultimul rând din respect pentru tot ce înseamnă mediul online.
Voi ce metode credeți că ar exista pentru a limita cumva astfel de ”oferte” ?