Campania We Are Here – concluzii și planuri de viitor
We Are Here, prima campanie de crowdfunding cultural din România s-a desfăsurat în aprilie 2013 iar timp de trei săptămânii am avut ocazia de a sustine 8 festivaluri independente de traditie: Anim’est, NexT, Ideo Ideis, SoNoRo, KINOdiseea, Street Delivery, Green Hours International Jazz și Temps d’Images,
La ora la care am scris primul material, dupa vreo 2-3 zie de la start, se stranseseră deja 1000 de euro, ceea ce m-a făacut să avansez o cifră finală care s-a dovedit prea optimistă, în final s-au strâns 6732 de euro.
Nu voi trasnscrie cifrele care sunt prezentate cât se poate de sugestiv, supă părrea mea ce merită menționat e în special faptul că We Are Here a strâns donații din nu mai puțin de 61 de țări, o realizare impresionantă.
Festivalurile care s-au bucurat de cea mai mare susținere au fost Ideo Ideis (cu aproximativ o treime din suma totală) urmat de Sonoro si Temps D’images.
Deoarece mi s-a părut o inițiativă deosebit de curajoasă și în același timp ingenioasă i-am contactat pe cei de la MyKey iar d-na Delia Marcu PR Manager al companiei a avut amabilitatea să îmi răspundă la câteva întrebări și să ne ofere mai multe detalii din interior:
1. Cine este in spatele acestei initiative, ce ar trebui sa stim despre My Key?
MyKey este un start-up nou, lansat in luna februarie, avand o idee originala la baza si anume depozitarea si livrarea cheilor de rezerva de la casa masina sau birou. Practic in situatiile inconfortabile de ratacire sau pierdere a cheilor MyKey vine cu o solutie rapida, care nu implica eforturi, fiind un serviciu public accesibil si care straneste curiozitati prin neconventional.
2. Cum v-a venit ideea? Cum ati ales numele campaniei, extrem de inspirat de altfel ?
Ideea campaniei We Are Here a venit intr-un context in care am vrut sa oferim o solutie, o alternativa de finantare a proiectelor creative. Mai mult decat atat, am vrut sa aducem fata in fata organizatorii si publicul si sa ii implicam deopotriva in actiuni complementare. Numele platformei este strans legat de o scena din animatia Horton Hears A Who ( un film care are la baza o idee a Dr. Seuss) in care o comunitate de mici vietuitoare dintr-un fir de papadie incerca sa se faca auzita si sesizata prin diferite mijloace in care ei strigau WE ARE HERE!
3. Care au fost criteriile folosite in alegerea festivalurilor participante?
Am ales festivaluri dupa cum se vede din diferite domenii: teatru, film, muzica cultura urbana, care au devenit evenimente reper pentru cultura din Romania si care au o traditie dusa mai departe de-a lungul anilor.
4. In cele trei saptamani 572 de finantatori au contribuit la organizarea editiilor din 2013 cu o suma totala de 6732 de euro cu o rata de conversie aproape 7%. Cum vi se par rezultatele obtinute ?
Pentru o campanie desfasurata punctual, pe o perioada de doar 3 saptamani, pentru un proiect fara precedent si pentru statisticile generale ale paltilor online din Romania, rezultatele ( pentru care nu am avut asteptari) sunt de impartasit 🙂
5. Ce au spus organizatorii festivalurilor despre intreaga actiune We Are Here?
Si ei s-au implicat foarte mult in aceasta campanie si au inteles utilitatea ei, dincolo de strangerea de finantari pentru editiile de anul acesta. Vorbim de promovare, de un nou mijloc de comunicare cu publicul si de ce nu, networking intre toti cei implicati in industria creativa.
6. Care sunt proiectele care au atras cei mai multi sustinatori?
Dupa cum s-a vazut si pe platforma, cele 3 proiecte care au atras cei mai multi sustinatori si donatori au fost Ideo Ideis, Sonoro si Temps D’images.
7. Va exista o continuare dupa prima editie We Are Here? Ce planuri aveti in acest sens.
Intentionam sa facem un proiect de sine statator pentru We Are Here, nu doar o campanie punctuala cu o arie mult mai diversificata din domeniul creativ si sa dam sansa proiectelor sa se inscrie. Work in Progress 🙂
8. Ce a insemnat pentru MyKey aceasta campanie?
MyKey, la fel ca si festivalurile a castigat foarte multi simpatizanti, sustinatori si felicitari.
Cu siguranță vestea cea mai importantă e aceea că într-un viitor apropiat va exista un proiect dedicat festivalurilor și nu ne rămâne decât să așteptăm mai multe detalii.
În ceea ce privește suma strânsă, și cifrele de trafic în general, aș spune doar că cel puțin din perspectiva comunității online parcă e loc de mai bine. Oricum probabil că următoarele campanii se vor bucura de o și mai mare vizibilitate și implicit de o mai mare implicare a publicului.
Puteti afla mai multe detalii despre campania We Are Here, dar și despre proiectul pe care l-am susținut eu, Street Delivery 2013, accesând link-urile respective.
Voi ați aflat la momentul respectiv despre campanie? Cum vi s-a părut campania? Care e festivalul pe care l-ați (fi) susținut?