Ce se întâmplă la Creative Fitness Studio?

Pe voi la ce vă duce cu gândul denumirea Creative Fitness Studio? Ceva cu creaţie, cu exerciţii poate cu scris, poate cu desene, nu? Într-o singură propoziţie: Creative Fitness Studio este un curs intensiv de descoperire, stimulare și dezvoltare a creativității ce pune accentul pe soluții practice.

logo-creative-fitness-studio-nou-600x450

CFS oferă în mod creativ soluţii practice, prin intermediul unor strategii creative, dar în acelşi timp extrem de bine structurate mergând pe ideea oarecum contradictorie că o bună organizare, o structurare coerentă şi eficientă a informaţiilor este cheia pentru soluţiile creative.

Programul Creative Fitness Studio are o formă de desfăşurare adaptabilă, poate fi organizat sub forma unor şedinţe de câteva ore, sub forma unor tabere sau a unor ateliere de aproximativ 20 de ore împărţite pe patru zile. (detalii pe ffff.ro/creative-fitness-studio).

Am avut ocazia să particip la un atelier Creative Fitness Studio în patru sesiuni (în acest context). Deşi nu am mers cu vreo problemă ori vreun proiect anume de rezolvat ori pus pe hârtie, am aflat câteva strategii mai mult decât utile de abordare a unor situaţii.

CFS-logo

Nu insist cu detalii despre cum decurg lucrurile la faţa locului, o să mă opresc pur şi simplu la câteva din ideile pe care le-am notat acolo (cu sau fără comentarii).

Imaginarul e pe acelaşi palier cu potenţialul, dar e în contradicţie cu realitatea. Asta până când ai curaj să transformi realitatea.

Nu (mai) există idei originale, cel puţin nu în 2014.

Ideile proaste, locurile comune, sunt cele care întrunesc adeziunea celor mulţi.

Atunci când prezentăm şi chiar atunci când concepem un proiect punem accent prea mult pe ce vrem şi cum vrem să facem. Întrebarea DE CE? poate fi însă cea care să ofere cele mai interesante şi valoroase direcţii în dezvoltarea ideii şi mai mult pentru a trezi interesul potenţialilor colaboratori / parteneri / sponsori.

Că tot veni vorba de sponsori şi parteneri, pe lângă o abordare “personalizată” care să ţină cont de interesele şi nevoile acestora, e foarte important să prezinţi vise şi nu probleme care au nevoie de rezolvare.

Una din după-amieze l-a avut ca invitat pe Cristian Neagoe, redactor-şef Şapte Seri şi unul din cei care au stat în spatele conceptului #unitisalvam. Acesta a facut o interesanta comparaţie între cauzele / proiectele Uniţi Salvăm Roşia Montană, Gazele de Şist şi Gold Corporation, din perspectiva organizării şi a impactului fiecăruia pentru a încerca să ofere un răspuns la întrebarea “de ce la unele cauze aderă oamenii în timp ce altele nu reuşesc să îi mobilizeze”.

Concluzia (simplificatoare) a fost aceea că o motivaţie puternică, o organizare transparentă, cu o campanie creativă şi competentă care să ofere legitimitate, organizarea fluidă ar fi principalele elemente pentru ca o cauză să poată mobiliza masele.

Cristi e convins că toată mişcarea #unitisalvam se poate şi se va reactiva atunci când va fi cazul. Eu unul sunt mai sceptic şi mă îndoiesc că o eventuală reluare a campaniei în următorii doi ani va mai beneficia de aceeaşi mobilizare. Vom vedea ce, şi dacă va mai fi ceva.

Atunci când demarezi un proiect nou te loveşti inevitabil de mai multe probleme. Cea mai bună soluţie e să le grupezi pe categorii şi să le găseşti o rezolvare în acest fel. În general, mergând pe această strategie, va exista probabil o chestiune pe care nu reuşeşti să o grupezi. Probabil acela e punctul nevralgic al întregului proiect.

Dacă tot a fost “cu Creative”, o idee care mi s-a părut interesantă a fost aceea de a dezvolta limbajul vizual, de a exersa exprimarea prin desen.

Creativitatea, nebunia, serotonina şi dopamina, au tot felul de lucruri în comun. Fiecare are micile sau marile lui nebunii ori tehnici de a ieşi din cotidian, de a simţi că trăieşte. E sănătos pentru creativitate să apelezi cu generozitate la ele.

Deşi trăim cu impreisa că există oameni plictisitori şi oameni mega speciali care sunt neapărat şi cei mai creativi, în realitate lucrurile nu stau (chiar) aşa: N-o să credeţi, dar creativitatea e un sport de echipă.

 

Creative Fitness Studio este un proiect al Fundaţiei Friends for Friends. Atelierul la care am participat a fost ţinut de Vlad Tăuşance şi Sandra Ghiţescu, pe care i-am rugat să îmi spună câteva cuvinte despre ce înseamnă pentru ei CFS, rânduri pentru care le mulţumesc şi pe care le puteţi citi un pic mai jos.

Ajuns la capitolul “concluzii” dacă ar fi să menţionez câteva din lucrurile cu care am rămas după experienţa CFS aş aminti importanţa flexibilităţii, a abordării “problemei” din cele mai inedite perspective, pericolul “încremenirii în proiect” sau fixării pe o idee, importanţa integrării proiectului în comunitate, sau a comunităţii în proiect, şi nu în ultimul rând faptul că “creativitatea e un sport de echipă”.

Creative Fitness Studio e un atelier din care ai multe de învăţat şi dacă îl urmezi individual, dar e în special o soluţie excelentă pentru companiile care au de “lucrat” pe un proiect anume,  care îşi pot astfel consolida şi “creativiza” echipa.

logo-FFFF

Sandra Ghiţescu  Trainer Creative Fitness Studio

Creative Fitness Studio e un punct de contact cu o realitate posibilă. Cum ar fi dacă angajații ar adopta stilul de gândire și de lucru al antreprenorilor? Dacă ONG-urile s-ar transforma în business-uri sociale? Dacă din ce în ce mai multă lume și-ar împărți mai eficient energia între birou și acasă? Dacă tinerii ar acumula puncte la CV rezolvând Pentru mine, CFS este locul în care și noi și participanții venim să ne încălzim, să ne inspirăm și să ne organizăm pentru a ne a îmbunătăți realitățile zilnice cu idei bune, realizabile și realizate.

Experiența CFS m-a învățat răbdarea. Suntem obișnuiți să prețuim și să căutăm gratificări imediate, ducem lipsă de experiențe care să ne învețe cum să ne menținem energia sus când rezultatele întârzie să apară, sau când nu sunt evidente încă de la început. Participanții primelor module care revin la antrenamente, sau clienții care ne povestesc cum încă aplică și văd efectele antrenamentului de acum doi ani au devenit ‘mentorii’ care îmi mențin atenția și energia concentrată pe termenul lung și rezultate durabile.

Îmi place să văd cum în decurs de câteva ore necunoscuți din domenii foarte diferite fac echipă și se energizează ajutându-se reciproc să depășească situații dificile. Știam că dezvoltarea creativității e un sport de echipă, am fost plăcut surprinsă de viteza și entuziasmul cu care participanții au intrat în joc și au creat împreună rezultate care se mențin în timp.

 

Vlad Ioan Tăușance  – Trainer Creative Fitness Studio

Atelierele CFS sunt un privilegiu, o ocazie nesperată de a experimenta, de a formula noi experiențe de învățare, de a schimba ceva din înțelesul educației pentru adulți. Cred că învățarea continuă este o obligație, nu o opțiune. Ce se întâmplă la atelierele noastre face această obligație să devină o joacă.

Cei 3 ani de CFS m-au făcut mai atent la oameni, m-au ajutat să mă pun în pielea lor. În momentul în care aduci factorul uman în comunicare și o faci sincer, transferul de informație și de know-how funcționează fără probleme.

Practice what you preach! Acesta este principiul după care mă ghidez când vine vorba de Creative Fitness Studio. Fiind vorba despre un atelier unde deprinzi creativitatea, era logic să-l construim și să-l moderăm cât mai creativ, să dovedim de la început că avem habar despre ce predăm. Am mers și mai departe și am încercat să oferim participanților acces nelimitat la experiența și deprinderile noastre profesionale, în cazul meu cam 15 ani de jurnalism, publicitate, literatură și comunicare. Eu zic că suntem pe drumul cel bun.

Similar Posts