Cea mai scumpă reclamă: Red Bull Stratos

Red Bull Stratos e cea mai scumpă reclamă din toate timpurile. E vorba de proiectul care s-a încheiat cu saltul din stratosferă pe făcut de austriacul Felix Baumgartner pe 14 octombrie 2012. Suma cheltuită de Red Bull pentru realizarea captivantei încercări a fost una pe măsura expunerii pe care a oferit-o. 

Red Bull Stratos nu a fost un simplu spot publicitar, a fost de fapt o încercare de a stabili un nou record în cădere liberă, cu plecare, ca să îi spun așa din stratosferă. Felix Baumgarten s-a aruncat de la 39.000  de metri altitudine, protejat înițial de o capsulă de heliu, atingând apoi în cădere liberă 1,342.8 km/h —Mach 1.24, depășind viteza sunetului și stabilind un nou record mondial de viteză. În total, căderea a durat aproape 10 minute.

Austriacul a devenit primul om care a depășit viteza sunetului fără ”ajutor„ și a mai stabilit alte două recorduri, devenind omul care a ajuns la cea mai mare altitudine cu ajutorul unui balon cu heliu dar și cel care a sărit de la cea mai mare altitudine.

Data aleasă de Red Bull pentru încercare nu a fost întâmplătoare, pentru că marca 65 de ani de la momentul in care Chuck Yeager trecea pentru prima dată bariera sunetului, într-un avion.

Imaginile vorbesc de la sine:

Deși nu am găsit niciunde o confirmare a unei sume exacte, se pare că toată povestea Red Bull Stratos ar fi costat mai mult 50 de milioane de euro, o sumă amortizată cu prisosință de toată expunerea media de care a beneficiat Red Bull cu această ocazie,  stabilindu-se de altfel o serie de (alte recorduri) . ca să mă refer strict la online, au fost 8 milioane de conexiuni la livestream, clipul a strâns 5,6 milioane de vizualizări în 24 de ore, pe Twitter  @redbullstratos a avut 250.000 de abonați… și exemplele pot continua.

Conform unor estimări, per total campania a oferit un impact media în valoare de 155 de milioane de dolari, sumă ce depășește cu mult cheltuielile făcute de Red Bull cu acest proiect.

www.redbullstratos.com – e la dispoziția celor care vor să afle/vadă  mai multe despre proiect.

Revenind la un tip de promovare o idee mai tradițională, cel mai scump clip publicitar realizat în istorie le aparține celor de la Chanel pentru Chanel 5, a fost realizat în 2004, a costat 42 de milioane de dolari. Este vorba de fapt de un scurt metraj de 180 de secunde regizat de Baz Luhrmann, cu Nicole Kidman si Rodrigo Santoro.

Este într-adevăr un clip extrem de reușit, dar parcă 42 de milioane de dolari e cam mult. Din toată povestea Nicole Kidman a ieșit cel mai bine, cu 12 milioane mai bogată.

Avem pe de o parte proiectul Red Bull Stratos cu un salt spectaculos din stratosferă, un proiect care a avut și o latură științifică, și care a costat în 2012, hai să spunem, 60 de milioane de euro, și pe de altă parte un scurt metraj pentru Chanel 5 care a  42 de milioane de dolari (aproximativ 32 milioane euro) în 2004.

Stând strâmb și judecând drept parcă începi să îți explici cum s-a ajuns la criza financiară prin care trecem de niște ani.

Similar Posts