Cum a evoluat muzica în Billboard Hot 100 (1958-2016)
Nu m-am dilit, dacă mi-e permisă expresia, după cum ştiu cei care mă urmăresc muzica pe care o ascult şi o promovez nu vede, cu mici excepţii, topul Billboard Hot 100 nici de la foarte mare depărtare.
În mod cert, articolul de faţă e şi rezultatul celor aproximativ 5 ani în care, de voie, de nevoie m-am lovit şi de lucruri mai grave decât topul Billboard, mai exact de muzica promovată de casele româneşti de discuri.
Nu mă voi plânge însă, a fost şi perioada în care am putut descoperi o grămadă de trupe şi muzici faine, de la indie alternative, pe vremea când nu era comercial, la electronice sau jazz.
Convingerea mea e că, oricât de underground şi elitist ai fi, pentru o perspectivă reală şi completă asupra realităţii, e sănătos să ai măcar o idee, cu titlu informativ, şi despre ce se întâmplă în muzica comercială. (scuzaţi cacofonia, dar formularea “muzica pentru mase” ar fi considerată incorectă politic :D)
Revenind, am considerat că merită să acord mai mult decât un share pe facebook proiectului Polygraph şi punctual aplicaţiei “The Evolution of music taste: The Billboard Hot 100 (1958-2016)”.
Statistica e statistică, aşa că lucrurile sunt simple, primele 5 locuri din Billboard 100 Hot se perindă începând cu data aleasă, iar săptămâna sau săptămânile în care o piesă a fost pe primul loc sunt punctate cu câteva secunde de muzică.
Surpriza va fi că pe primele locuri nu se regăsesc neapărat piesele de care ne amintim.
Dar postarea asta nu e despre acurtateţea ori relevanţa algoritmului Billboard, ci despre o aplicaţie care v-ar putea face să retrăiţi cu nostalgie, plăcere, sau nu, câteva decenii de muzică.
http://polygraph.cool/history/
Câteva rînduri şi despre proiect:
Polygraph is a publication that incites water cooler discussion about complex topics. We avoid long-winded essays at all costs, using code, visuals, and animation to construct a different sort of story, one that’s often reader-driven, embeddable, and open-source.