Mersul pe bicicleta

March 25, 2011   /   byCitadinul  / Categories :  Social & Politica


(sursa foto)
Dacă faţă de acţiunile de genul Ora Pământului am o atitudine relativ rezervată în ceea ce priveşte sunt pentru orice iniţiativă care promovează mersul pe bicicleta atât ca mijloc de a ieşi din sedentarism, cât şi din raţiuni ecologice sau de decongestionare a traficului citadin.

Aşa, ca o mică paranteză foarte personală, deşi de ani buni nu mai merg pe bicicletă, nu pot să nu evoc aici amintirile legate de anii în care am descoperit practic Timişoara pe bicicleta, de la turbina de apă din Prinţul Turcesc, până la zona veche din Iosefin, la zona stadionului 1 mai, Universitate sau Piaţa Traian. Asta se întâmpla în prima parte a anilor ’90 şi dacă stau să mă gândesc, cred că mă pot considera privilegiat că am mai prins perioada în care mersul pe bicicletă nu era o aventură hazardată într-un trafic tot mai nebun.

Nu ştiu care e situaţia în oraşele mai mici, dar în marile oraşe, în ciuda faptului că s-a început amenajarea unor piste pentru biciclişti, şi sunt câteva zone în care acestea leagă câteva puncte importnate din oraş, în general infrastructura în sine şi modul în care s-au dezvoltat oraşele face oarecum imposibilă crearea unei reţele care să permită bicicliştilor accesul în aproape toate zonele oraşelor. Situaţia e fireşte diferită de la caz la caz, tocmai de aceea nu insist cu generalizarea.

Nu pot să nu amintesc aici de iniţiativa Verde pentru Biciclete a timişorenilor care are o campanie combinată extrem de interesantă de promovare a oraşului şi în acelaşi timp a mersului pe bicicletă. Mai multe detalii pe www.pedaleaza.ro.

Punctul de plecare al articolului a fost de fapt conferinţa, sau nici nu ştiu cum să îi spun, Velo- City 2011 care s-a desfăşurat timp de trei zile la Sevilla acolo unde reprezentanţi din 46 de ţări au discutat depsre impactul ciclismulul asupra mediului, promovarea ciclismului în mediul urban, mobilitatea oferită de bicicletă şi multe altele.

România nu a avut nici un reprezentant oficial la această întâlnire.

Ca un epilog al celor trei zile de discuţii (care se încheie astăzi) duminică 27 martie la Sevilla va avea loc Ciclovida, duminica fără maşini în oraş

2 comments

  • Reply

    child / 25 Mar

    mda – daca te impinge diavolul sa iesi pe bicicleta in bucuresti, risti sa fi calcat de masini sau sa aduni toti cainii coada dupa tine 🙂

  • Reply

    Turul Frantei 2013 – ediția 100! Mai contează? / 29 Jun

    […] La sfârșitul anilor ’90 și prima parte a anilor 2000 transmisiunile celor trei mari tururi cicliste sau bucurat în România de o popularitate care nu avea nici o legătură cu sportul, să nu fim naivi să credem că brusc românii și-au descoperit pasiunea pentru ciclism. […]

Leave a reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.