Online, socializare, promovare, campanii

Sunt deja doi ani de când îmi tot propun să dau jos Citadinul din birourile lui de la etajul 9 şi să îl mai duc pe la concerte, intâlniri, lansări de carte, conferinţe şi alte întâmplări din offline. Vestea pozitivă ar fi că lucrurile încep să meargă în direcţia bună.

banner-citadinul-300x300

Anul trecut, văzând iniţiativa cu Biblioteca lansată de Chinezu, am zis că ar fi păcat să stau deoparte. Cu ocazia asta m-am uitat să văd ce se întâmplă pe acolo pe la Blogal Initiative şi mai ales la Kooperativa2.0.

Aşa am ajuns să particip la campania despre mediere cu articolul despre nediere, cu Platon personaj principal care mi-a adus un scurt interviu la acelaşi Chinezu pe site (il găsiţi aici).

Între timp am mai fost şi la Social Media Summit #15.

După toate astea am ajuns să mă gândesc şi să reconsider într-un fel legătura dintre online, socializare, promovare şi campaniile pe care companiile le derulează  pe site-uri / bloguri.

Indiferent de nişa pe care activezi e imposibil să îţi creşti proiectul fără să ieşi în offline, să iei legătura cu oameni şi branduri active în domeniul respectiv, să socializezi să cunoşti oameni.

În ecuaţia asta poate intra foarte bine participarea în campaniile de pe platformele care propun astfel de provocări. Nu neapărat pentru premiile respective, cât pentru imagine ori ca exerciţii de scriere.

Nu descopăr apa caldă acum, asta e clar. Sunt însă convins că mai există oameni care scriu bine, dar care au / au avut o reţinere în a se implica în astfel de proiecte pe considerente de genul, subiectul e naşpa, premiul e neinteresant şi în plus mai şi participă la campanie tot felul de oameni care nu au neapărat treabă cu scrisul.

Dacă vrei să îşi creşti proiectul, merită să treci peste aceste mici “inconveniente” care de fapt nici nu prea au legătură cu realitatea. Nu te obligă nimeni să scrii despre ceva ce nu te inspiră iar dacă scrii pentru premii, atunci e problema ta. Cât despre faptul că mai scriu 100 de alţi oameni despre asta, contează mai puţin, dacă tu vii cu ceva deosebit, vei avea încă un material de calitate în portofoliu iar când va fi cazul să te remarce cineva, te va remarca.

Nu în ultimul rând, omul e un animal social iar ceea ce faci în online îţi poate oferi ocazia de a cunoaşte “în viaţa reală” o grămadă de oameni. Nu zice nimeni că o să te încânte toţi, unii se vor dovedi chiar naşpa, alţii s-ar putea să te dezamăgaească, s-ar putea să descoperi că offline, “personajul” pe care îl simpatizai în online să fie de-a dreptul antipatic, dar e valabilă şi celalată variantă.

Ca să încerc să concluzionez, ce vreau eu să spun e că o prezenţă vizibilă în online implică în aceeaşi măsură un anumit grad de socializare online şi offline,  dar şi un pic de promovare şi autopromovare şi de ce nu, participarea bine gândită în campanii care ţi se potrivesc.

Similar Posts