Piatra de incercare pentru orice PR Manager!

PR Manager, sau Responsabil cu Relatiile Publice este una din functiile cele mai ingrate in cadrul oricarei organizatii sau companii.

Nici macar literatura de specialitate nu delimiteaza clar rolul si atributiile unui PR Manager, acestea fiind mai mult sau mai putin diferite de la caz la caz. Fara a intra in detalii putem aminti cateva din obiectivele postului.

Generic obiectivul principal al postului este acela de a asigura comunicarea atat in cadrul companiei, dar mai ales in afara ei, cu clienti, distribuitori, cu partenerii, ca sa ii denumim generic. Asta implica pe langa partea de comunicare si una de marketing si promovare a organizatiei sau a produselor/serviciilor oferite.

In practica toate astea pot implica destul de multa bataie de cap si o gramada de sarcini mai mult sau mai putin administrative, consumatoare de timp si nervi, ceea ce cu siguranta un PR Manager ne-ar putea spune cu mult mai multe detalii.

Desi s-ar putea ca partea asta administrativa, cu accent pe marketing sa fie considerata aspectul cel mai important al activitatii si “piatra de incercare” sa fie in zona aia, pentru mine, pentru mine comunicarea e cea mai importanta, pentru ca totul pleaca de la modul in care redactezi si trimiti un banal mail!

Practica m-a invatat ca de fapt banala “functie” Blind CC (permite trimiterea unui e-mail unui numar nelimitat de destinatari, fara ca acestia sa isi vada reciproc adresele de e-mail) poate fi considerata ca fiin “piatra de incercare” pentru orice PR, pentru ca nu de putine ori am primit mailuri cu toate adresele dintr-o companie, de la directori la parteneri, sau cu toate mailurile importante din industrie (oricare e ea, ceea ce probabil ca vi s-a intamplat si voua, indiferent de domeniul in care lucrati).

E suficient de enervant cand iti regasesti adresa in cine stie ce mail “miraculos” trimis catre intreg universul de vreo cunostinta care acum descopera internetul, dar asta e, n-are de unde sa stie de BCC si ca adresele postate de el pot ajunge te miri unde.

Mai grav mi se pare insa ca multi PR Manageri acorda prea putina importanta acestui aspect. Probabil ca se gandesc ca oricum mailul e cu circuit in chis, sau ca trecand acolo niste “nume grele” mesajul va capata mai multa importanta, sau… nu se gandesc deloc la treaba asta, pentru ca imi e greu sa cred ca nu stiu care e treaba cu BCC.

Nu continui, cred ca e evident de ce nu e profesionist sa trimiti un mail cu toate adresele la vedere, pe langa faptul ca asta poate leza anumiti destinatari, e si o mina de aur pentru spammeri.

Ca sa inchei in nota imaginii BCC e cel mai bun prieten al PR Managerului si inamicul spammerilor.

De acord cu mine?

Similar Posts