Reclama lor pe banii tăi!?


În lipsa unui titlu mai haios cred că merge şi ăsta pentru că variantele „reclame isteţe” sau „reclame ingenioase” ar părea că încurajez practica.

De fapt despre ce e vorba. Am amintit de discuţiile mele de acum vreo două zile cu băieţii de la RDS, pe motiv că: lipsă de net. Problema a fost rezolvată undeva după ora 16. Nu mai devreme, că rămâneau oamenii fără obiectul muncii, şi probabil ar fi trebuit să se apuce de altceva, nici mai târziu, că doar era vremea să plece acasă.

Ajungând la partea cu reclama, pe care şi-o fac băieţii pe banii noştri, are legătură cu apelul telefonic. Apelurile telefonice pe care eşti nevoit să le dai în cazuri din astea, sunt în general enervante şi gândite parcă să dureze cât mai mult. Intâi te întreabă dacă nu vrei să vorbeşti în engleză după care ai nenumărate opţiuni.. până când într-un final, în general după 2 minute ajungi la operatorul cu care ai treabă.

Cei de la compania mai sus amintită, au găsit o metodă ieftină, şi care în mod sigur ajunge la consumator, de a promova un nou canal de filme. Înainte de a fi transferat la un operator eşti anunţat de existenţa respectivului canal minunat.

Care ar fi aici problemele? În primul rând spaţiul respectiv nu este destinat reclamei, eu apelez la compania respectiva pe banii mei. Dacă ar fi fost vorba de un număr oferit gratuit de companie… am putea lua în discuţie moralitatea practicii.

Responsabili în domeniu sunt cei de la Consiliul Român pentru Publicitate, care se ghidează după Codul de practică în publicitate. În momentul ăsta nu pot să mă pronunţ exact, dacă şi cum îşi fac treaba.

Abordând problema din altă perspectivă, mă întreb însă dacă nu cumva „efectul” pe care îl are o astfel de reclamă asupra potenţialului client e tocmai învers, de respingere. Să nu uităm, omul sună cu o problemă, probabil e presat de timp şi nervos, iar un mesaj publicitar e ultima chestie de care are răbdare

Similar Posts