Românii şi internetul: un sondaj prost făcut e un sondaj degeaba


(sursa foto)
Au fost date publicităţii rezultatele studiului Românii şi Internetul realizat în februarie 2011 de către Institutul Român de Cercetare şi Strategie, cu sprijinul Asociaţiei Române pentru Evaluare şi Strategie.

Eşantionul a fost de peste 1100 de subiecţi din mediul urban, dintre care 64% au declarat că folosesc internetul. Datele au fost colectate prin telefon, puteţi consulta dosarul complet aici.

Înainte de a trece la comentarii, iată câteva rezultate:
– 71% din cei care au răspuns la întrebări folosesc zilnic internetul
– aproximativ 70% petrec maximum 3 ore pe zi pe internet, doar 11% petrec mai mult de 5 ore zilnic pe internet
– 58% din respondenţi au spus că intervalul orar în care folosesc internetul este seara după ora 18
– la întrebarea cât aţi putea rezista fără internet, 10% au spus că nici măcar o zi 9% o zi, şi aproximativ câte 20% au răspuns o săptămână, respectiv o lună
– la întrebarea Dumneavoastră aveţi acces internet acasă răspunsul a fost 97% da.
– 52% din utilizatori sunt abonati ClickNet/Romtelecom, 21% RDS/RCS şi 9% UPC

Încă de când am citit că datele au fost obţinute telefonic, am început să am dubii asupra validităţii rezultatelor, pentru că nu mi se părea cea mai bună metodă deoarece implicit influenţează aria de alegere a eşantionului.

Un prim răspuns care m-a făcut să mă gândesc serios la validitatea sondajului a fost cel care spunea că 60% din români folosesc internetul după ora 18. Ceea ce e cam dubios.

Al doilea răspuns absolut fără nici o legătură e cel legat de accesul la internet acasă, care, cică ar fi de 97%!!!

Ar mai fi şi ultimul răspuns amintit de mine, acela cu cei 52% ai Romtelecom. Ceea ce cred că e un indiciu despre cum s-a făcut sondajul, probabil alegând subiecţi din cartea de telefon Romtelecom.

Concluzia mea e că sondajul nu are absolut nici o credibilitate, e făcut fie pe fugă şi neprofesionist, fie ca să se ajungă la anumite rezultate.

Aş mai semnala încă o problemă: lipsa unor statistici oficiale, reale, făcute de profesionişti, şi nu pentru un client sau altul, dar voi cerceta mai îndeaproape chestiunea şi voi reveni.

Un sondaj prost… e un sondaj făcut degeaba.

Similar Posts