Guma Turbo ediţia 2014, o dezamăgire?
Guma Turbo e una din legendele anilor ’90, amintirea nu neapărat clară, a unei gume de mestecat cu gust special şi cea a colecţiei de maşini pe care şi-o dorea toată lumea trezesc şi astăzi nostalgii. În contextul acesta, era de aşteptat ca mai devreme sau mai târziu Guma Turbo să reapară pe piaţă.
(foto)
Ceea ce s-a şi întâmplat în vara asta când un producător din Turcia a venit cu o nouă propunere. Guma Turbo “clasică” era produsă de compania Kent care o lansase în 1986 şi care până în 2003 propunea câte o colecţie nouă pe an. (Sincer eu nu îmi amintesc că se mai găsea la noi Guma Turbo după, să zicem 1995, dar poate eram eu deja prea mare.)
În 2003 Cadbury, a cumpărat Kent iar în 2007 a oprit producţi de gumă Turbo. (Cadbury achiziţionau în 2007 şi brandul Kandia). Între timp nu ştiu dacă au existat întreprinzători care au menţinut mai mult sau mai puţin oficial produsul pe piaţă.
Cert e că undeva prin iunie-iulie 2014 Guma Turbo a reapărut şi în România, mai mult, cel puţin în Bucureşti este promovată outdoor pe câteva panouri publicitare.
Nu am fost un chiar aşa de mare fan al gumei turbo, aşa că nu am început să iau la rând magazinele în căutarea gumei cu surprize, imediat ce s-a anunţat noua lansare, dar ieri când am văzut întâmplător într-un lanţ de magazine că au Gumă Turbo, nu am rezistat “tentaţiei”.
Şi nu neapărat din nostalgie. Prima “surpriză” a fost că o gumă costă 25 de bani, ceea ce o poziţionează din start într-o anumită categorie. Despre guma de mestecat în sine… nu pot să mă pronunţ, marii nostalgici spun că gustul e neschimbat, cei mai puţin influenţaţi de “memoria afectivă” sunt mai puţin laudativi.
Ce m-a dezamăgit pe mine a fost calitatea jenantă a surprizelor. Eu am nimerit mai multe imagini decupate aiurea în care scrisul nu se vedea în întregime. Din ce îmi amintesc eu se prea poate să fie acelaşi tip de imagini ca cele din 1990, aceeaşi calitate a hârtiei, acelaşi design minimalist.
Nu ştiu ce fel de alte gume cu surprize există pe piaţă, dar părerea mea e că pentru 2014… e nevoie de o calitate un pic mai bună pentru că altfel, nostalgicii vor face poate o încercare, dar cei mici nu cred că pot fi convinşi cu astfel de imagini.
De altfel, cred că cineva a avut acolo o idee să facă rapid nişte bani şi au lansat colecţia fără nici o strategie şi fără să investească în calitate, pe principiul cât merge, merge cât nu, aia e.
E păcat de brand pentru că Guma Turbo ar fi avut un potenţial enorm dacă producătorul venea cu o propunere premium, cu surprize de calitate, eventual cu pachete de câte 3-5 sau 10 gume care oricum ies la un preţ accesibil.
E mult spus că avem de-a face aici cu o proastă poziţionare pe piaţă dublată de o strategie falimentarp de marketing, pentru simplul fapt că turcii nici nu par să fi avut vreo strategie în acest sens.
Pentru nostalgici există facebook.com/Guma.Turbo şi facebook.com/pages/Guma-Turbo iar de cumpărat, găsiţi fie prin magazine, fie online, la cele mai simple căutări.
Aţi încercat noua Guma Turbo? Cum vi se par surprizele?