We Are Here – crowdfunding pentru festivaluri
We are Here e prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale independente din România, este vorba de 8 festivaluri importante care pot beneficia și chiar așteaptă în premieră implicarea directă a publicului. Inițiativa campaniei apartine celor de la MyKey iar această acțiune are loc timp de 21 de zile.
Am văzut un material despre campania We Are Here în timp ce căutam informații despre Street Delivery și trebuie să recunosc că am fost plăcut surprins de numele festivalurilor care se află în listă: Anim’est, NexT, Ideo Ideis, SoNoRo, KINOdiseea, Street Delivery, Green Hours International Jazz și Temps d’Images, evenimente care au loc în București, Timișoara, Cluj Napoca, Iași și Alexandria și care sunt cel puțin la ediția a 5-a.
Nu mai puțin interesant e și profilul MyKey, compania din spatele inițiativei de crowdfunding care e practic un ”depozit de chei”, chei pe care ți le păstrează pentru momentele în care rămâi încuiat afară (din apartament sau mașină). Ideea mi se pare tare năstrușnică și sunt curios cătă lume apelează deja la ei, mai multe detalii despre servicii și produse pe mykey.ro.
Deși în general sunt reticent când vine vorba de acțiuni de acest gen, inițiativa We are Here mi s-a părut suficient de interesantă încât am trimis și eu un SMS și acum aștept codul cu care îmi voi ridica posterul Street Delivery personalizat (nu mi-e clar cum va fi personalizat, și de unde știu organizatorii dacă să îl pregătească în Timișoara, București sau Iași, dar am timp să mă lămuresc).
Până în momentul de față, în două zile, s-au strâns un pic mai mult de 1000 de euro, estimări e greu de făcut, suma finală, că va fi 15 sau 20 de mii de euro, împărțită la cele 8 festivaluri nu înseamnă foarte mult. Cu toate acestea We Are Here e un prim pas interesant în direcția asta a crowdfunding-ului (a strângerilor de fonduri, mai pe românește) pentru festivalurile culturale independente și mai mult, poate fi un semnal pentru public, o conștientizare a faptului că putem și noi contribui la bunul mers al lucrurilor.
Nu știu detalii din culise, nici cine e în spatele MyKey. dar nu pot să nu salut o campanie extrem de bine gândită care va aduce o companie cu un produs cel puțin exotic chiar în atenția publicului țintă, adică tineri și mai puțin tineri, ocupați, poate distrați, o parte dintre ei cu venituri care să le permită un abonament la serviciile de livrare rapidă a cheilor de rezervă.
Câteva pasaje din comunicatul de presă:
”We Are Here este prima campanie de activare a fiecărui fost, actual sau viitor spectator. Publicul poate susţine acum concret proiectele pe care le-a urmărit și aplaudat, finanţând ediţiile din acest an ale festivalurilor participante. We Are Here este o gală de fundraising virtuală: festivalurile ies la scenă deschisă, pentru prima dată, în faţa publicului, într-o acţiune menită să creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, și anume ediţiile din 2013 ale evenimentelor, iar susţinătorii vor fi recunoscuţi public.
Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finanţare sunt repere pentru cultura urbană și educaţia alternativă prin artă în România.
- Anim’est – Festivalul internaţional de film de animaţie, ediţia 8
- NexT – Festivalul internaţional de film, ediţia 7
- Ideo Ideis – Festivalul naţional de teatru tânăr, ediţia 8
- SoNoRo – Festivalul internaţional de muzică de cameră, ediţia 8
- KINOdiseea – Festivalul internaţional de film pentru copii, ediţia 5
- Green Hours International Jazz – Festivalul internaţional de jazz, ediţia 5
- Street Delivery – Convertirea peisajului urban în peisaj cultural, ediţia 8
- Temps D’images – Festivalul de teatru, dans și imagine foto/video, ediţia 6
Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o sumă care începe de la 5 euro, sau poate achiziţiona afișul campaniei prin SMS, pentru o sumă de 6,2 euro. Fondurile obţinute prin donaţie sau prin cumpărarea afișelor intră direct în contul organizatorilor festivalurilor listate. Susţinătorii vor fi nominalizaţi în cadrul evenimentelor și vor primi afișul campaniei, personalizat cu numele lor.” (alte detalii pe siteul we-are-here.ro sau pe facebook).
Eu am ales Street Delivery, dar oricare din festivaluri merită la fel de mult sprijinul nostru, așa că, în cazul în care rezonați cu vreuna din manifestări și suma nu vi se pare mare, nu ezitați. E și asta o modalitate de a ne implica activ într-o viață culturală despre care tot spunem că nu e suficient de consistentă.
Nu pot să închei fără două întrebări:
1. Cum vi se pare ideea acestui crowdfunding?
2. Ce ziceți de serviciile celor de la MyKey?
Nu uitați campania We Are Here mai durează încă aproximativ 18 zile.